
ÖNEMLI NOT: YORUM EKLEMEK ICIN SAYFANIN EN ALTINDAKI FORMU KULLANINIZ!
Değerli Yorumcumuz, Her görüşe eşit mesafede durmakla birlikte;hakaret,küfür,aşağılama vb.içeren,toplumsal hassasiyetleri zedeleyici nitelikteki ve büyük harfler ile yazılan yorumları yayınlayamıyoruz.Kriterlere uygun olarak yorum yazmanızı diler,ilginize teşekkür ederiz. Saygılarımızla
ÖNEMLI BILGI:
Resmi Kurum ve Kuruluslarin veya Medya Kuruluslari`nin Osman Can`a mail ile ulasabilmeleri icin lütfen iletisim panelini kullaniniz.


Değerli Hocam; Demokrasi adına görüş ve önerilerinizi dikkatlice takip ediyorum. Saygılarımla..
hocam sizin gibi insanlar varki şu memlekette ülkemizi saçma şeylerden savunabiliyo allah sizden razı olsun sizden keşke daha çok olsa
Özellikle dün gece 32. günde göstermiş olduğunuz hukuksal donanımınıza hayran kaldığımı belirtmek isterim. Yüce yargıya güvenimizin azaldığı günlerde sizin gibi reel yaklaşımcılara ihtiyacımız var. Teşekkür ederim…
Hocam 32.Gün programını izleme şansım oldu, sizi tebrik ederim tüm kışkırtıcı sorulara gayet ciddi ve samimi cevaplar verdiniz. Birandın sizi sıkıştırmaya çalışmasına karşın siz ikisini köşeye sıkıştırmayı başardınız bu yüzden sizi ayrıca tebrik ederim. Birandın yanlı sorularına ve taraf düşünceleriyle size yön verme çabasını boşa çıkardınız, dilerim bu tarafsız tutumunuz aynı şekilde devam eder. Sizin gibi kişilere bu ülkenin ihtiyacı sakın istifa etmeyi düşünmeyin, teşekkürler..
Sn Üstad her zaman AYM kararları için bi çıkış yolu yokmu die düşünürdüm. Siz dinledikten sonra müthiş etkilendim. Gerçekten hukuku bilen insanların tarafsız konuşan hukuçuları özlemişiz.
hocam bu haftaki çıktığınız programlarda müthiş performans sergilediniz. hem karşıt görüş hem 32. gün programlarında. anayasa mahkemesi eğer anayasa değişikliğini esastan incelerse bu bir yokluk olur ve kesinlkle takılmaması gerekir. bunu anayasayı okuyabilen herkesin bilmesi lazım. siz görevinizden sakın istifa etmeyin çünkü o makama mdemokrat insanların girmesi lazım.
Sizi Tek kelimeylen tebrik ederim , Türkiyede genelde emir kulları olur. Ama siz herşeye rağmen gerçekleri cesurca savunduğunuzdan dolayı hala türkiyede bişeylerin değişeceği umudunu verdiğinizden dolayı
Teşekür Ediyorum
size cevap yetiştirmeye çalışanlara muhatap olmayın.çünkü seviyeleri çok düşük.
sizi izlerken gozyaslarimi zor tutuyorum ve hayranlikla izliyorum iyiki bizden yanasiniz ne mutluki bize sizin gibi birisi savunuyo bizleri iyiki o ergenekoncularin karsisinda sizin gibi bi aslanimiz var menderes ozal erdegon ve osman can keske hepsi ayni zaman icinde yasasalardi ozaman hersey cok daha guzel olurdu
Osman Can Mesaj Panosu Ziyaretçi defteri Mesajları
ESKI MESAJ PANOSU MESAJLARI BIRLESTIRILDI ESKI 65 MESAJ
kamil/bursa 20/06/10 17:49 zxbuharazx@hotmail.com IP:95.8.203.xxx
Ah Ülkem Vah Ülkem Hukuka HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜNE ADALET’e Bakarmısınız 3 gün Önce ses Kayıtları 3 Günü sonra Çıkan karar Vay ülekem vay sen bitmişsin seni bitirmişler Düzmece Yalan belge ve delillerle Parti kapatan GUGUK gerçek delil ve belgelere ragmen beraat veriyorlar ben bu ülkedeki Adalete hakim ve yargıçlara nasıl güvenirim yüksek yargı tamamen CEHEPE nin Ön Bahçesi olmuş vah hukuk vah
Bayram ÇALIKOĞLU/RİZE 19/06/10 17:58 bayram.53.53@hotmail.com IP:212.175.113.xxx
ALLAH YAR VE YARDIMCIN OLSU.ELİMİZDEN GELEN SİZE DUA
ETMEK
ahmetrauf/mardin 19/06/10 14:25 ahmetrauf45@hotmail.com IP:88.254.51.xxx
Güzel görüşlerinizden ve ezber bozan düşüncelerinizden dolayı size teşekkür ederim. Asıl aydın, halka karşı olan ezberleri de bozandır. selamlar
mehmet/erzurum 19/06/10 08:57 artermehmet@hotmail.com IP:85.103.146.xxx
Yılmadan lütfen lütfen yılmadan devam et ve hiç geri adım atma halk allah için senin arkanda abi allah yardımcın olsun mehmet ural
mehmet erdem/malatya 18/06/10 19:26 mehmeterdem44@hotmail.com IP:85.104.226.xxx
iyi günler sayın can.
açıklamalarınız ve görüşünüz, bu ülkede herşeyin kötüue gittiğine inananlar için bir ümit bence.
iyi ki varsınız,
iyi ki konuşuyorsunuz.
ilyas kaplan/rize 18/06/10 15:00 ilyaskaplan61@hotmail.com http://gunesedogrubakmak.azbuz.ekolay.net/blog/yazi/oku/5000000013120344/cihaner-davasi–hukukun-namus-davasi IP:88.244.192.xxx
Son Cihaner kararından sonra saflar ayrıldı.
Bu karardan sonra her türk vatandaşı reddi mahkeme hakkına sahiptir.Bu Yargıç,hakim,savcı,avukat ve hukukçular hukuku temsil haklarını kaybetmişlerdir.Her hangi bir Türk vatandaşı Türk Mahkemelerinde yargılanmayı red etme hakkına sahiptir.
Yargı siyasallaşmıştır.
Sağlık ,mutluluk,ve huzur dileklerimle
Takdir duygularımla hoşçakalın
salih/ 18/06/10 13:09 salih_85@hotmail.com IP:78.172.157.xxx
hocam türban konusunda gösterdiğiniz ilgi ve alaka için çok teşekkür ederim gerçek bir kahramansınız
Av.Şâdi Çarsancaklı/Elazığ 18/06/10 12:12 avsadi@carsancakli.av.tr IP:212.253.29.xxx
Üstat!
Görüşlerinizi tadat ettiğiniz bir makalenize tesadüf edemedim. Keşke sitenizde böyle bir metin yer alsa idi…
Selam ile!..
ömer/van 18/06/10 10:01 IP:78.186.21.xxx
cesur.tarafsız.akılcı bakış açınızla sizin sayenizde adalete olan güvenimiz hala tam olarak bitmedi
kenan kavi/sakarya 18/06/10 09:50 kenankavi@hotmail.com IP:88.244.137.xxx
sayın Osman CAN
Hukuk,bir yaşam ve yaşatma tarzıdır.Türkiye gibi bir ülkede sizin gibi daha iyi ve daha güvenilir hukuk adamlarına ihtiyaç vardır.Sizi kamu oyundan dikkatlice izlemekteyim ve ortaya sunmuş olduğunuz ve anayasayı yorumlama biçiminiz tutarlı ve adaletlidir.Ben çalışmalarınızın hep bu yüksek tonda ve bilgi,tecrübe,dürüstlük ve adalet çıtasında gitmesini kişisel olarak istemekteyim.saygılarımla Kenan KAVİ
ramazan dağıstan/cankırı 18/06/10 09:23 ramazandagistan@gmail.com IP:85.97.2.xxx
Sevgili hocam
öncelikle son zamanlarda yapmış oldugunuz yorum ve görüşlerinizden dolayı cok mutluyum
bu mutlulukta bana bu ülkede hala ergenekon denen terör orgütünün dürüs ve temiz yargıclarımızı satın alamamaların delili olarak görmem birde o KANATOGLU DENEN ergenekon tetikcisine vermiş oldugunuz ceveplar inanın yüregime su sepmekgibi bişeydi
siz böyle dürüs ve HALKTAN oldugunuz müttetce siz hic kormayın bu HALK hep sizin arkanızda ve dugacınız olacak
SAYGI VE SEVGİLERİMLE.::
ali yıldız/denizli 18/06/10 07:40 aliyildiz@hotmail.com.tr IP:88.231.76.xxx
Osman bey sizi destekliyoruz.Ve ilginç fikirlerinizi beğeniyle izliyoruz.Demokrat yargı derneğinin Türkiyede büyük bir sağduyu boşluğunu doldurduğuna inanıyorum.Sizden kamuoyuna daha fazla çıkıp,kendisinin hukukçu olduğunu sanan hukukçu müsveddelerine insanlık hukuk ve akıl dersleri vermenizi bekliyoruz.Sağlıcakla kalın.
ALi YILDIZ
ISPARTA YALVAÇ HALK EĞİTİM
mehmet akif/Erzurum 18/06/10 01:58 erzist@hotmail.com IP:88.243.42.xxx
Sayın Osman Can
Sizin gibi hukukçulara ne kadar ihtiyacmız olduğunu bir bilseniz.32. günde ki konuşmalarınızı harfi harfine takip ettim.Gerçekten tarafsız yaklaşımınız beni çok etkiledi.
Biz ne solcunun ne sağcının diktatörlüğünü istemiyoruz.Biz haklıya hakkını verecek bir hukuk siztemi,bir siyasi duruş kısacası lafta değil özde demokrat olan insanları aramızda görmek istiyoruz.
Sizin görüşlerinizin böyle devam etmesini,tarafsızlığınızın ve demokratlığınızın asla bozulmamasını temenni ediyorum.
Türkiye de hep seçilmişlerin sözleri haksız da olsa geçerliliğini devam ettiriyordu.Böylesi tutumlara karşı artık halkın da bilinçsiz olmadığını bilmelerini istiyorum.
Halk iş istiyor,inanç özgürlüğü istiyor.Halk tarafsız ve adaletli devlet istiyor.
Sizce halk çok mu şey istiyor.Ama o koltuklara oturan siyasiler,hukukçular,askerler kendi aralarında ben üstünüm ben üstünüm diye kralcılık oynuyorlar.
İnanın biz halk olarak onlara gülüyoruz bilgilerini böylesine boş işlerde tüketmelerine de ayrıca üzülüyoruz.
Sakın ola siz siyasete girip kirlenmeyin.Halkın gözünde böyle daha değerlisiniz.
Size gönülden selam Sayın Osman Can
EMRAH ERBEZİRGAN/ 18/06/10 01:19 emrah63@yahoo.com IP:88.235.221.xxx
MİNAREYE KILIF BULMA DEĞİLDİR HUKUKÇUNUN İŞİ, EVRENSEL HUKUK NORMLARINA HAREKET ETMELİDİR.
BENİM DÜZENİM SÖZ KONUSU İSE BEN YAPTIM OLDU DERİM İŞİN İŞİNDEN ÇIKARIM. HUKUKUN ÜSTÜNLÜĞÜ, EVRENSEL HUKUK ve NORMLARI GÖZARDI EDİLEBİLİR DÜŞÜNCESİNE KARŞI HUKUKUN İZZETİNİ MÜDAAFA EDİYORSUNUZ. AĞZINIZA SAĞLIK
32. GÜN ADLI YAYINLANAN BİR PROGRAMDA SİZİ YAKINDAN TAKİP ETMEYE ÇALIŞAN BİR HUKUKÇU OLARAK İYİ BİR HUKUKÇU OLMANIN NE DEMEK OLDUĞUNU BİR DEFA DAHA GÖSTERDİNİZ. AĞZINIZA SAĞLIK
kenan/izmir 17/06/10 22:31 kenan3522@hotmail.com IP:78.191.70.xxx
Hukukun üstünlüğünün hukuksuzluğa yorumlandıgı guzel ulkemde sızın gıbı hukukculara cok ihtiyac var genç bir hakim olarak ben goruslerınızı referans alıyorum her daim yorumlarınıza ve goruslerınıze ıhtıyacımız var.
ümit /malatya 17/06/10 19:10 http://umit_catal@mynet.com IP:95.7.80.xxx
demokrasi adına verdiginiz mücadeleleri taktir ediyoruz. umarım kahramanca cesaretiniz yargıda herkese örnek olur.yorumlarınız çok güzel.Gerçekleri korkmadan oldugu gibi söylediginiz için tüm ülkr adına TEŞEKKÜRLER…Allah yardımcınız olsun…
Tunç/KAYSERİ 17/06/10 18:33 mikailtunc120156@hotmail.com IP:88.228.165.xxx
Sayın CAN,
Bilgi ve birikiminize hayran kaldım. Özellikle KANATOĞLU ile katıldığınız bir TV programındaki görüş ve düşünceleriniz izleyenleri oldukça etkilemiştir. Ülkemizde böyle çağdaş demokrat hukukçuların bulunması bize güven vermektedir. Sizin açıklamalarınız hukuk devleti olmanın gereği olmakla birlikte bunu cesaretle ortaya koymanız takdire şayandır. Teşekkürler… sizinle gurur duyuyoruz.
mustafa ercan/kayseri 17/06/10 17:58 ercanmustafa@gmail.com IP:217.131.163.xxx
merhaba osman bey,
hukukun vicdani bir muhasebe olmaktan çıkıp batıl kıyaslarla her türlü sonuca (367, ek-17 madde vs) ulaşma alışkanlığına dönüşmesi karşısında
ben de çorbada tuzum bulunsun istedim.
malum anayasa 105 madde ikinci fıkrası “Cumhurbaşkanının resen imzaladığı kararlar ve emirler aleyhine Anayasa Mahkemesi dahil, yargı mercilerine başvurulamaz.” demekle Cumhurbaşkanını son hakem yapmaktadır. Anayasa Mahkemesinin yok hükmünde sayılması gereken bir karar vermesi halinde Cumhurbaşkanı resen karar alarak bunu tespit edebilir. 105.madde lafzından sınırlayıcı bir lafzi yorum da yapılamaz.
hukukun (hukukçuların değil ortak iyinin, ortak vicdanın) üstünlüğü için,
iyi dileklerimle,
–
Av.Mustafa Ercan
AHMET TAŞ/GİRESUN 17/06/10 14:05 cihanelk@hotmail.com IP:85.96.239.xxx
SEVGİLİ HOCAM.
SİZİ GÖSTERDİĞİNİZ CESARETTEN DOLAYI TEBRİK EDİYORUM. BU ÜLKE SİZİN GİBİ TARAFSIZ VE HAKLININ YANINDA YERALAN HUKUKCULARIN SAYESİNDE GELİŞECEKTİR.
özkan basat/ 17/06/10 13:51 obasat@erciyesymm.com.tr IP:78.187.177.xxx
Peki, Başbakanlık veya nüfus müdürlüğü, ilgili mahkemeye yazı göndererek “karar”ın yok hükmünde olduğunu ve yerine getiremeyeceğini (zımni de olsa)belirtirse ne olacak? İlgili mahkeme idari yargıya başvurarak kararı uygulamama işleminin iptalini isteyecek. İdari yargı ne yapacak? Söz konusu kararın “Mahkeme Kararı” vasfını taşıyıp taşımadığını hem de esasına girerek inceleyecek ve karar verecek. Artık idari yargının bu kararına herkesin uyması gerekecek. İdari yargının alanınının dışına çıktığı da iddia edilmeyeceğine göre, idari yargının bu kararı herkesi, AYM’yi de Başbakanlığı da nüfus müdürlüğünü de bağlayacak.
özkan basat/kayseri 17/06/10 13:26 obasat@erciyesymm.com.tr http://erciyesymm.com.tr IP:78.187.177.xxx
AYM, şekil incelemesi yaparken 4.md açısından esas girer çıkarım demiyor mu? Teklif yok hükmündemidir, değilmidir araştırırım demiyormu? Evet. O zaman mahkeme kararlarını icra konumunda olanların da kendilerine tebliğ edilen metnin “mahkeme kararı” olup olmadığı hususunu araştırması gerekir. Nüfus müdürünün Ceza Mahkemesinin boşanmaya dair verdiği “karar”ı yok hükmünde kabul etmesi ve bu “karar”a dayalı işlem yapmaması neden garip karşılanıyor? Yok hükmündeki “karar”a istinaden işlem yapan ister nüfus müdürü olsun ister Başbakan, sorumluluk altına girmez mi?
Sayın Can, haklarını savunmak için uğraştığınız insanların demokrasi ve hukuk sevdası konusunda soru işaretleri bulunduğu halde, balık bilmezse halık bilir kabilinden, bu mücadeleye soyunmanızı son derece takdirle karşılıyorum. Özellikle de Başbakanı asılırken sesi çıkmamış bir toplumda…
özkan basat/kayseri 17/06/10 13:00 obasat@erciyesymm.com.tr http://www.erciyesymm.com.tr IP:78.187.177.xxx
Osman bey, örneklerle anlatın ne olur, Anayasa proflarının söylemek istediğiniz şeyi anlayamamasını hayretle izledim. AYM idam kararı verirse ne olacak örneğini verince rahat uyudum. Söyledikleriniz çok karmaşık değilki neden anlamıyorlar. Yokluğu kim tespit edecek sorusunu neden cevaplamadınız? Tabiiki “kararı” icra edecek olan. Ceza mahkemesinin boşama “kararı”nı alan nüfus müdürlüğü, AYM den gelecek yazıyı (karar) da Başbakanlık idaresi. Yokluk hukukun bittiği yerde başlar diyorsunuz, proflar hukuk zemininde ele almaya devam ediyorlar. AYM hiç açılmamış bir davayı veya 95 milletvekilinin açtığı davayı karara bağlarsa, yine de bu “karar”ın gereği yerine getirilecek mi?
r.g.kocer/ 17/06/10 12:15 r.g.kocer@uva.nl IP:145.18.115.xxx
Adil ve demokrat bir yargi sisteminin ortaya cikmasi icin verdiginiz mucadele ve esine az rastlanir cesur tavriniz icin size sonsuz tesekkurler
mehmet/istanbukl 17/06/10 11:49 mkeskin@hotmail.com IP:78.171.130.xxx
Osman Bey sizin gibi insanları gördükçe bizim geleceğimizin ne kadar parlak olduğunu görüyorum.Sizi gerçekten taktir ve hayranlıkla izliyorum.Başarılarınızın ve cesaratinizin artarak devam etmesini tüm kalbimle diliyorum.
irfan/ 17/06/10 11:37 ihdamobilya@hotmail.com IP:88.227.229.xxx
yanındayız…. sonuna kadar
Azad/şanlı urfa 17/06/10 11:29 dergah63.1@mynet.com IP:193.255.7.xxx
saygıdeger hocam,
türkiye’de hukuk darbesine karşı başlatmış oldugunuz mücadele ne kadar cesur ve tarafsız oldugunuzun bir göstergesidir.İnanıyorum ki bilim ışıgına katkı yapmak isteyen hukukçulardan destek alacaksınız.Çalışmalarınızı dikkatle izliyor ve başarılarınızın devamını diliyorum
yılmaz şen/İstanbul 17/06/10 09:59 yilmaz_sen@hotmail.com IP:81.214.51.xxx
Sayın Osman Can,
Biricik Ülkemizde geçmişten günümüze gelen kronikleşmiş o kadar çok problem var ki, bunlardan biride Anayasamız, büyük bir cesaret ve bilgi birikimiz ile kronikleşmiş olan bu probleme neşter attınız, sizi canı gönülden kutluyor ve bir vatandaş olarak sizi sonuna kadar destekliyorum.
destan/TÜRKİYE 17/06/10 09:51 IP:78.176.110.xxx
senin gibi raportörün allah belasını versin
mutlu mesut/ankara 17/06/10 07:44 1234kkk@mynet.com IP:65.49.14.xxx
osman can hocanın söylediklerine aynen katılıyorum. milli iradeyi yok sayacak 11 adet insancığa, Allah’ın akıl ve fikir vermesini diliyorum.
Ömür Kısa/İzmir 17/06/10 07:40 f_s_istirab@hotmail.com IP:88.236.103.xxx
Sizin bir hayranınız olarak söylediklerinizi her zaman dikkatle takip ediyorum. Böyle cesur hukukçularımızın olması inanın bize güven veriyor. Benim anlamadığım asıl hukuksuzca ve haksızca çıkarımlar yapan Sabih Kanadoğlu hiç bir zaman eleştirilmiyor da siz neden bu kadar insafsızca eleştiriliyorsunuz. Hürriyet resmen size takmış durumda ama halk olarak, bizlerin gazetelere olan güveni kalmamıştır. Bizler sizi destekliyoruz.
niyazi/Trabzon 17/06/10 01:38 eksen61@mynet.com IP:85.107.161.xxx
Osman Can, Türkiyenin en temel problemi olupta, cılız tepkiler dışında kimsenin teşhis etmeye cesaret edemediği, vesayet yargısını, bütün çelişkileri, tutarsızlıkları ve tehlikeleri ile işaretleyen kahraman bir hukukçudur…Türk milletinin bir ferdi olarak kendisine sevgilerimi sunar, başarılarının devamını dilerim…
OSMAN AK/ANKARA 17/06/10 01:10 acunramsey@hotmail.com IP:188.41.24.xxx
SAYIN OSMAN BEY TÜM ÇALIŞMALARINIZI YAKINDAN TAKİP DEĞERLİ TÜRKİYE ÜZERİNE YAPISAL DÜŞÜNCELERİNİZ VAR LÜTFEN HİÇ BİR OLAY DURUM VAKIA SİZİ YOLUNUZDAN ALIKOYMASIN SİZDEN DAHA TÜRKİYENİN ÖNÜNÜ AÇACAK DAHA UÇ DİK KONULARDADA İLERDE GÖRMEK İSTİYORUZ BU ŞEKİLDEKİ ÇIKIŞLARINIZ ORTAMI GERMEK YERİNE DÜŞÜNDÜRÜCÜ RAHATLATICI ETKİ YAPMAKTA ÇÜNKİ İNSANLAR ARASINDA SİZE KARŞI KENDİLİĞİNDEN BİR GÜVEN OLUŞUYOR BUNUN DEVAM ETMESİ İÇİN LÜTFEN BU HİZMETLERİNİZİ BE GÖRÜŞLERİNİZİ TÜRK HALKINDAN MANTIK ÇERÇEVESİNDEN BAKAN GELECEK NESİLLERİ KAPSAYACAK CESARETLİ ÇIKIŞLARI BEKLİYORUZ TEŞEKÜRLER
turhan /Erzurum 17/06/10 00:32 turhanoguz1@mynet.com IP:85.102.71.xxx
hocam şairin dediyi gibi sen yanmasan ben yanmasam kim kurtaracak bu memleketi.bu cesaretiniz ve kişiliyinizi kutluyorum.
KUBİLAY SOFU/GİRESUN 16/06/10 23:00 ksabam@hotmail.com IP:78.184.179.xxx
MERHABA
TÜRKİYENİN YİĞİT SESİ OLDUNUZ.SONUNA KADAR YANINIZDAYIM
ALLAH (C.C.) YAR VE YARDIMCINIZ OLSUN
nazende/konya 16/06/10 21:35 bayankomando@hotmail.com IP:78.166.134.xxx
bu ülkede birşeyler yolunda gitmeye başladığı zaman bundan rahatsız olanlar hemen düzeltmeye çalışan kişinin üstüne gider belliki yollarına taş koyuyor.
yok akparti yandaşı yok şunun yandaşı yok koltuk peşinde gibi laflarda safsata sonuçta birşeyleri düzeltiyorsa ne olursa olsun desteklemek lazım köstek olmak değil…
Ali gül /erzurum 16/06/10 20:13 eurosat68@mynet.com IP:95.14.131.xxx
Osman can’ı Ak Parti yandaşlıgı ile suçlayan zevat-ı muhtereme bir sorum olacak son günlerde Seyfi oktay ile Deniz baykal arasındaki tel konuşmalarını Anayasa mahkemesi üyesi olan Osman paksüt beyefendinin Eşi ferda hanımın icraatlarına Emin çölaaşan beyin eşi ismini hatırlamıyorum yüksek yargıda yargıç idi onun icraatlarını 411 milletvekili ile kabul edilen maddeleri bir çırpıda yok sayan 11 kişinin hangi tarafta kimin yardakçısı oldugunu hatırlamalarını temenni ediyorum …
Sayın Osman Can’ın Bunların dışında ADİL ve TARAFSIZ olaması harincinde bir yanlışını görmedik umuyorum görmiyeceğizde ….
murat/kütahya 16/06/10 17:38 muratmerveabd@hotmail.com IP:212.156.143.xxx
selamun aleyküm osman agabeyimizi hak yolda oldugu sürece inşaallah birgün yüksek mahkeme başkanı olarakta görürüz Rabbim hiçbirimizi şaşırtmasın
hothalibi/ist 16/06/10 16:54 IP:85.103.66.xxx
Osman Canın Halk için ve Demokrasi mucadelesini destekliyorum…
Acilen yeni YARGI gereklidir..
batuhan/Bayburt 16/06/10 16:39 IP:78.187.133.xxx
Sayın Can, öncelikle sağduyulu kesim tarafından eksikliği hissedilen,kaliteli,bilgili ve tarafsız uzman anayasal hukukçu boşluğunu doldurduğunuz için size teşekkürlerimi bildirmek isterim.S.Kanadoğlu gibi dayanaksız anayasal tezler ortaya atan bir kişiye karşı sağduyulu kesimin en büyük adayı sizsiniz.Her zaman yanınızdayız..Sağlık ve Selamet ile….
kamil/samsun 16/06/10 16:33 kamil-180@hotmail.com http://kamil IP:88.224.208.xxx
analar ne osman’lar doğuruyor
yıldırım eren/istanbul 16/06/10 16:19 yildirimeren73@hotmail.com IP:109.228.194.xxx
sayın osman can demokrasinin gelişmesi için göstermiş olduğunuz çabayı takdir ile karşılıyorum sizin gibi değerli hukukçuların varlığı yarınlarımızın teminatıdır belki bizlerin sesi fazla çıkmıyor ama inanın tanıdığım herkes sizin hayranınız lütfen hiçbir baskıya boyun eğmeden bizlerin hakkına sahip çıkın bu şerefli mücadelede tüm birikiminizi kullanın saygılarımı sunuyor aynı yaşta olmamıza rağmen ellerinizden öpüyor yüce yaradanın çalışmalarınızda yardımcınız olmasını diliyorum saygılar.
özlem/ 16/06/10 12:37 ozsivil@hotmail.com IP:88.255.123.xxx
sn. Can,
ilk hedefiniz anayasa mahkemesi başkanlığı herhalde, böyle Akp yanlısı davranışlarınızla inşallah en kısa zamanda amacınıza ulaşırsınız.
Saygılarımla,
nevzat/konya 16/06/10 08:52 nevzat3000@hotmail.com IP:78.165.177.xxx
Osman CAN gibi birdeğere sahip çıkmak milli bir görevdir vatan borcudur namus borcudur
ERDOĞAN TAŞCIGİL/MALATYA 16/06/10 07:09 etascigil@adiyaman.edu.tr IP:193.255.109.xxx
Sayın Osman Bey;
Ben size bir iltifatta bulunacam; Helal olsun seni yetiştiren Ana ve Babaya, Helal olsun seni okutan Devlete, Yanlız senden ricam daha çok okumanız daha çok Devlete Millete yardımcı olmanız, Doğru bildiğiniz yoldan hızlı adımlarla ilerlemeniz, Cenabı Hak ayağınıza taş değdirmesin, Yolunuz açık olsun,
SEVGİ VE SELAM İLE
ömer çoruh/giresun/alucra 16/06/10 03:32 alucrarslc@hotmail.com IP:78.174.165.xxx
selam, TÜRKİYE,de taşlar yerinden oynamaya başladı diyebiliriz,bu güzel ülkemezde şahsım adına hiç bir zaman bu ülkenin hukuk devleti olduğuna asla inanmadım,gerçek hukukçularında kellelerini maalesef aldılar ve almaya devam ediyorlar,hani derlerya doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar işte gördüğünüz gibi can,ları kovuyorlar istemiyorlar,çünkü mesleğini laikiyle yapıyor,canların canını alıyorlar,daha ne kadar dürüst mesleğini seven doğruları savunan adam gibi adam olan savcıları görevden el çektirip diğer gerçek hukukçulara göz dağı verecekler,ama taşlar oynamaya başladı bir kere istedikleri kadar hoplasınlar zıplasınlar cesur savcıların gözlerini korkutamayacaklar,sayın CAN seni bütün kalbimle kutluyorum hiç korkma cesur ol biz halk olarak her zaman yanındayız bunu böyle bil yolun açık olsun yiğit ve dürüst insan….
Mustafa/Beyşehir 15/06/10 23:28 mstfozdemir@gmail.com IP:88.224.244.xxx
Hukuk Darbesi Yapanlara karşı yürekli biçimde acımasız hukuk tanklarının önüne çıkan kahraman saygı değer bir hukuk bilim adamı olan Osman CAN’a selam, sevgi ve saygılarımı sunuyorum. Hukuki Yorumları, Hukuk ve Anayasaya tamamen uygundur.
kamil/bursa 15/06/10 22:38 IP:95.14.131.xxx
sayın Osman can ve diğer demokrat hukuk adamlarının sonuna kadar Arkasında oldugumu belirtmek isterim Allah yolunu açık etsin ….
kamil/bursa 15/06/10 22:38 IP:95.14.131.xxx
sayın Osman can ve diğer demokrathukuk adamlarının sonuna kadar Arkasında oldugumu belirtmek isterim Allah yolunu açık etsin ….
Ahmet YÜCEL/ 15/06/10 22:24 ahmedyucel54@hotmail.com IP:85.104.87.xxx
Düşüncelerinize aynen katılıyorum.
vahdettin/ist 15/06/10 20:14 vyavuz11@hotmail.com IP:88.249.92.xxx
sn canı candan tebrik ediyor başarılarının devamını diliyorum
bu vatan bu ülke için helal süt emmiş cesur insanlara ihtiyaç var
çünkü bu ülke ve bu millet daha iyilerine layık allah yardımcımız olsun
bizim Adam/Balıkesir 15/06/10 18:30 imperia_hesap@hotmail.com IP:94.55.0.xxx
Sayın Osman bey,
Sizin gibi insanların bu ülkede yeri olmadığını benden iyi biliyorsunuz ve Türkiye ancak ve ancak sizin gibi yürekli insanlar sayesinde bir yerlere varıcaktır.Ne olursa olsun çizginizden kaymamanız dileğimle inşALLAH muaffak olucaksınız.Unutmayın İYİLER MUTLAKA KAZANIR.
UĞUR/ereğli 15/06/10 17:47 uqurtulus@gmail.com IP:188.58.175.xxx
büyük bir hayranlıkla çalışmalarınızı izliyorum.herkes
hukuktan yana ama kimin hukuku ?sizin odak noktanızın insan olması sizi taçlandırıyor.insanın ve
toplumun hukuk adı altında köleleştirilmesine hayır
diyen duruşunuz sizi izleyenlere yaşama sevinci
veriyor.ülkemiz korkularla idare edildi.şimdi korku
politikası bitiyor.osman can’lar karanlıklara ışık
tutuyor.başarılarınızın devamını diliyorum.önemli
adamlar dönemi bitiyor,değerli insanlar dönemi
başlıyor.bu başlangıcın öncüsü olarak sizi
kutluyorum.tabi olmak bitiyor ait olmak dönemi
başlıyor.tabi olmak kölelik ait olmak özgür,kendini
ifade eden ve duruş sergileyen birey olmaktır.
umut/almanya 15/06/10 17:42 umut_caglar@hotmail.de IP:89.244.122.xxx
Osman Can Beyefendi,
sizi bütün kalbimle tebrik ederim.
Memleketimizin sizin gibi hukukculara ihtiyaci var.
Size calismalarinizda basarilar diler ve bir gün Anayasa Mahkemesi Baskani gibi büyük bir sifat ile haberlerde görmek isteriz.
Saygi ve Sevgilerimle…
burhan çetin/malatya 15/06/10 17:01 burhancetin0@hotmail.com IP:78.167.225.xxx
2 + 2 = 367 teneke kafalılığında ,” kaosa kalkan 411 el ” şirretliğinde çirkefliğe elbette koca bir HAYIR…
HAK DAN HUKUKDAN UZAK KAOSALİSYON CAMHUR BAŞKANI NECDET İN HAZIR KITA MARKSİSTMİDİR LENİNİSMİDİR SEÇDİĞİ ÇİLEDEN ÇIKARANLARA DUR DİYECEĞİZ ELBETTE…
OSMAN CANA BAŞARILAR DİLERİM…
YAVUZA ,ÖZALA ,MENDERESE, TAYYİP E SELAM ÜRÜYEN XXXXXXXXX RAĞMEN YOLA DEVAM…
HAYKIRA HAYKIRA ATAMFATİH…
İbrahim İlhan/Trabzon 15/06/10 16:18 ibrahimilhankalyoncu@hotmail.com IP:88.254.163.xxx
Kalkınma için daha fazla demokrasi.Devlet halka hizmet için vardır.
Yel/ 15/06/10 16:03 IP:80.152.173.xxx
Sayın Can
Sizi canı gönülden tebrik ederim. Sizin gibi tarafsız ve Ideolojik takıntıları olmayan hukukcular bu ülkeyi ileri taşıyabilir. Siz ve sizin gibi hukukcuların her zaman arkasındayız. Ülkemizin gelecegi için çağdaş, bağimsız ve güvenilir bir hukuk sistemi şart. Sakın baskılara boyun eğmeyin ve bu çarpik yapıya karşı dik duruşunuzu sonuna kadar koruyun.
Saygılarımla
suleyman/sivas 15/06/10 15:00 suleyman_5149@hotmail.com IP:78.186.132.xxx
Basında yer alan hukuk alanında ki ifadelerin ve düşüncelerini merakla ve sevinçle takip ediyorum.umarım herzaman ülkemiz bu alanda yardımlarını ve katkılarını görecektir ve de görmelidir.
mehmet ince/almanya 15/06/10 13:27 ince69@hotmail.de IP:84.59.124.xxx
Osman Bey lütfen ayni cesaretle yolunuza devam edin.A veya B partisi önemli degil,türk halkinin ve demokrat insanlarin size ihtiyaci var.istifa etmeyi aklinizdan gecirmeyin.bulundugunuz mevki mücadeleniz acisindan cok önemlidir.düsmanlarinizin sizi istifa ettirmek icin cevirdigi tuzaklara düsmeyin.mücadelenizde basarilar dilerim.A
ahmet salter/amasya 15/06/10 13:19 ahmetsalter@hotmail.com IP:88.241.147.xxx
sayın Osman CAN hocayı destekliyor her zaman ya-
nında olduğumuzu saygıyla ifade ediyorum.
(biz senin koltuk peşinde olmadığını biliyoruz.)
Ali/İstanbul 15/06/10 13:18 aliguven83@gmail.com IP:62.192.157.xxx
Sizi cesur tavrınızdan dolayı takdir ediyorum. Umarım sizin gibi hukukçular her geçen gün artar. Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Halil/ 15/06/10 12:29 gediz@freenet.de IP:92.74.127.xxx
Merhaba Osman Can Beyefendi,
sizi bütün kalbimle tebrik ederim.Vatan hainlerin karsisinda korkmadan söylediginiz cesur sözler’den dolayi tekrar tebrik ediyorum.
Memleketimizin sizin gibi hukukculara ihtiyaci var.
Size calismalarinizda basarilar diler ve bir gün Anayasa Mahkemesi Baskani gibi büyük bir sifat ile haberlerde görmek isteriz.
Saygi ve Sevgilerimle…
mustafa zengin/Bursa 15/06/10 12:24 mustafazengin@hotmail.fr IP:88.246.103.xxx
Sayın hocam seni ve düşüncelerini cani gönülden destekliyorum senin gibi hukukcuların hak ettikleri koltuklar malesef hukuk tanımazların işgali altında milletin vicdanı olan yargı makamları milletin karşısında istiklal mahkemeleri gibi çalışıyo savunma yok iddaname yok sadece ve sadece birileri tarafından önceden verilmiş kararı göstermelik olarak kılıfına uydurup yargı kararıdır diye milleti itaate çalışıyolar Bizde senin arkanda olarak darbe yasalarına itaatsizlikte seninle direnmeye kararlıyız saygılar
Adsız/ 15/06/10 12:04 IP:88.255.168.xxx
Adalet kişilere guruplara göre değildir herkes için eşit ve aynıdır inşallah sizin gibi farkındadır herkes uykudan uyanma zamanları fazlasıyla geldide geçiyor
ahmet/istanbul 15/06/10 08:24 ahmet.sen82@gmail.com IP:78.191.146.xxx
neyin pesindesinn..sırf kendi menfaatlerin için XXXXXXXX yapmaktan cekınmıyorsun..bu nasıl bır seydır adını koyamadık.koltuk pesındesın anlasılan o.sen soyle ben sana koltuk hedıye edım..bu kadar da dusme..
Enver/Yurtdisi 15/06/10 02:21 muko16@hotmail.de IP:90.153.42.xxx
Muhterem Osman Can Beyefendi,
sizi bütün kalbimle tebrik ederim.
Memleketimizin sizin gibi hukukculara ihtiyaci var.
Size calismalarinizda basarilar diler ve bir gün Anayasa Mahkemesi Baskani gibi büyük bir sifat ile haberlerde görmek isteriz.
Saygi ve Sevgilerimle…
deneme
Baba, senden de Anayasa Mahkemesi rapörtörü oluyorsa benden de astronot olabilir açıkçası. Güzel ülkemizin piyon insanlarından bir tanesisin, kraldan fazla kralcısın da, seni sürüyorlar ortaya, yarın “biz demedik o dedi” diye ortada bırakırlar seni o güvendiğin dağlar. Çok zavallı bir adamsın bu açıdan. Siten de çok komik, bir hukukçunun sitesinden çok bir popstarın sitesini andırıyor. İsminden çok bahsedilince hukuki görüşlerin daha mı değerli hale geliyor. İşine baksa bu ülkede herkes şov yapmayı bırakıp iyi olacak. Bu halinle bu ülkenin içine düştüğü durumun karikatürü bir adamsın, Allah akıl fikir versin.
neden bu ülkede birileri doğruyu konuşunca ,felaket tellalları devreye giriyor.doğrular hep neden yalnış olarak değerlendiriliyor.osman can’ın karşısına çıkıpta kimse yorum yapamıyorda,neden mış mişlerle konuşuluyor.neden kimse açıkça kendi ismiyle fikirlerini yazamıyorda komplo teorilerinin arkasına saklanarak birşeyler anlatılıyor.neden kimse çıkıpta bu adam yalnış konuşuyor diyemiyor. kesinlikle ben diyorumki osman can doğru söylüyor.neden ben avrupada sosyal demokratım diyorda türkiyede değilim diyor.neden bizim aslan sosyal demokratlar çıkıpta bize ne olduda insanlar sosyal demokrasiden vazgeçiyor deyipte özeleştiri yamıyorda,aslı astarı olmayan garip yorumlarla kendilerini savunuyor acı olan bu.gerçek olan osman can.
Amiable post and this post helped me alot in my college assignement. Gratefulness you on your information.
Ülkemizde bir tıkanma olduğu zaman çıkış kapısı aralayan cesaretli kişilerin bulunması bizlere ümit vermektedir. Sizi sonuna kadar destekliyor bu olumsuz gidişe dur dediğiniz için teşekkür ediyorum. Maalesef ülkede kendi gücünü kaybetmek istemeyen hainler mevcut. Ülkemizin parçalanmasını bile hiçe sayan.
Sayın hocam Ahmet Hakan ın sizin hakkınızdaki zannına inanıp hakkınızda ‘anayasa mahkemesinde ateist olmasına rağmen hakkı hukuku savunan hakim’ yorumlarını malesef yaptım. Dünkü zamana verdiğiniz röpörtajınızda gerçeği öğrendim. Sizden özürdiler. Hakkınızı helal etmenizi rica eder Çalışmalarınızda başarılar dilerim.
Haksiz hirsizlarin , hakli vatanperverlerden cesur oldugu asrimizda , biz seyirciler ve savasi uzaktan seyredenler, bu cesur kardesimize moral destegi verecek kadar cesur ve duyarli olmali.
Tesekkurler OSMAN CAN.
Her hareketin,tavrin,konusmalarin cok karizmatik ve etkileyici.
Lutfen ; dikkatli ol !
Aldigin egitim ve tecrubelerin,Ne yapman gerektigini gosterir sana…
Lutfen ; NE YAPMAYACAGINA DIKKAT ET !
Cunku ; Problemler ekseriyetle HAYRIN iHMALiNDEN olusuyor.
Vatana ve gelecegine hizmet etmek istiyorsan ;
Ne yapacagina degil ne yapmayacagina dikkat et.
Dua ve saygilarimla.
kitabınız tam bir baş yapıt.herkesin özellikle yargıç ve savcıların tekrar tekrar okuması gereken bir başucu kitabı.
bu kitapla türk yargısı,yargıçların ve savcıların anatomisi
en mükemmel bir şekilde akademik bir dille anlatılıyor.
kutluyorum ve devamını diliyorum.umarım yakın bir gelecekte
yargı adalet dağıtan bir kurum niteliğini kazanır.insanlar
yargı zulmünden kurtulur.
Sevgili Osman Can ‘ın Darbe Yargısının Sonu kitabını okudum. Hayran kaldım. Artık birilerinin çıkıp halka gerçekleri, aynı Osman Can ‘ın yaptığı gibi tüm çıplaklığıyla anlatması lazım. Osman Can ‘a buna öncülük ettiği için sonsuz teşekkürler.
Bir T.C. Vatandaşı
Güzel, yürekli insan insan sizi seviyoruz.
Darbeci,ergenekoncu ve içinde CHP zihniyetini barindiran bir terör örgütüne karsi tavrinizdan dolayi sizi tebrik ediyorum.Vatan sevgisiyle donatilmis olan fakat irkçi bir milliyetcilik yürütmeyen,milletle barisik ve saygili bir yönetim ile idare edilmeye bu devletin bu milletin çok ihtiyaci var..
ülke tv deki konuşmanızı dikkatle izledim.yakın tarihimizin karanlıklarını aydınlatan güçlü bir ışık.umarım konuşmanızda
dile getirdiğiniz bilgileri yeni bir kitapla daha geniş
kitlelere ulaştırısınız.
Slm. Öncelikle size ve evet platformunda bulunan arkadaşlarınıza yapılan çirkin saldırıyı kınıyorum.Devltimzn,halkımızın kültürel,maddi, manevi,medeni,demokratik,anayasal yönlerden gelişmemizi istemeyen piyonlarlar bunlar.. Çabaları boşa gidecek çünkü dürüst,hukukun üstünlüğünü tam anlamıyla kabullemiş,sözleri ile eylemleri farklı olmayan devletimizin ve milletimizin gelişmesini isteyen kişiler artmaya devam ettikçe bu kişiler hüsranda olacaklardır.Bir yazarımızın dediği gibi;Şerefli insanlar şerefsizler kadar cesur olmadıktan sonra gelişemeyiz.Sizin gibi kişilere ihtiyacımız var.Bu yolda sıkıntlar çekilecektir. Bu sizleri yıldırmasın. Arkanızdayız..Yapılanları birkez dah kınıyorum. Yolunuz açık olsun Allah (C.C.) yardımcınız olsun..
Denizli Adliyesinde Aile Mahkemelerinde feminist 2 tane bayan hakim vardır. Bunlar için ne yapılabilir?
Feminist olduklarını belirten bulgular:
1- Erkekleri görmeden vasiliğe göndermeleri
2- İnsan Haklarını çiğnemeleri
3- Mesnetsiz dijital delilleri kabul edip üstüne tebliğ etmemeleri
4- Gerekçeli kararı hileli yazdırmaları
5- Öc almaları
Güzel fikirlerinizden ,olaylara tek taraflı zihniyet penceresinden bakanlara karşı demokratik duruşunuzdan dolayı size teşekkürler
Sayın Can, sizi ilk kez referandum akşamı televizyonda dinledim. itiraf etmeliyim ki, konuşmanızı çok beğendim. sayfanızı ziyaret etmek istedim. işte şimdi de yorum yazıyorum. Türk insanının siyasal özgürlüğüne ve özerkliğine duyduğunuz özlem ve güveni anladım. Özellikle siyasetin devlet kurumlarının etki ve yönlendirmesinden bağımsız bir şekilde yaşanması gerektiği fikrine ben de katılıyorum. Saygılar.
Yetmez ama…referandumda EVET kazandı… Evet söz milletin olmaya başladı…Ülkemiz artık, demokratik standartlar açısından, Suriye, Irak, Küba, Kuzeykore, Mozambik, İran, Tunus, Fas vb. ülkelerin bulunduğu 3. dünya liginden tamamen çıkmak için kapıyı araladı…İnsan haklarının ve bireyin yaşam standartlarının, militer veya sivil bürokratik oligarşi odaklarının güç ve iktidar hırsından üstün olduğu ve birinci planda tutulduğu, prensip olarak, halktan oy alarak seçilmiş en küçük demokratik birimin tercihlerinin bütün atanmışların tercihlerinden daha üstün tutulduğu gelişmiş uygarlık şartlarında yaşamak, bizim insanımızın da hakkıdır…Birtakım işine yarayan kutsalları ve korku unsurlarını öcü gibi öne sürerek, kendisini küçümseyen, yönetilmeye ve güdülmeye muhtaç gören zaman zaman işkence eden, aşağılayan, belli aralıklarla iradesine karşı darbe yapan anlayışı destekleyenleri de anlayışla karşılamak lazım… Bu bir sosyal süreç, feodal düşünce tarzının evrilerek kurumsallaşıp modernleştiği ve örneklerini 1930 larda İtalya, Almanya, İspanya vb. ülkelerde gördüğümüz modellerden sona, bireyi esas alan demokratik düşüncenin gelişmesi bir patern ve zaman meselesidir…kaldı ki 1930 ları geçtik hala feodal zihniyetten kurtulamamış okadar çok zavallı varki…yazık…
tanıdığım hakim ve savcılardan bazıları toplumdan uzak yaşadıkları gerçeğini kabul etmekte ve bunun halkla yakın
olmanın bir takım kişiler tarafından suiistimal edilmek
riski taşıdığı ve müfettişler tarafından tezkiyelerine
gölge düşürücü notlar düşüldüğü için toplumdan uzak
durmak zorunda olduklarını ifade etmektedirler.içinde
yaşadıkları toplumdan uzak kişilerin toplumun adalet
beklentisine cevap vermesi nasıl mümkün olabilir.
toplumun onaylamadığı hiç bir karar adil olamaz.
Sayın Osman CAN,
Üzerinize düşen ağır bir görev bulunmaktadır.
Sizin göreviniz eşi daha önce yapılmamış bir anayasanın hazırlanmasıdır.
Türkiye Cumhuriyeti Anayasa’sının yapılmasında aslen görev almak, yeni anayasanın mimarı olmak sizin asli göreviniz olmalıdır.
Bu iş için kimseden davet beklemeyiniz. Allahın ve toplumdaki salihlerin size vereceği manevi güç yetecektir.
Hedefiniz, mevcut birikim ve donanımınızı;
Türk ve Dünya toplumuna eşsiz bir Anayasa hazırlayarak, büyük bir hediye ile taçlandırmak olmalıdır.
Bu iş sizin üzerinizdeki, Topluma karşı olan bir borcunuzdur.
Bu yolda ilerlerken, istemediğiniz bir çok zorlukla, karşılaşacağınız muhakkatır. Sağ, sol akımlara veya ortadakilere aldırmadan doğru olanı yapınız.
Tekrar ifade ediyorum, bu yolda ilerlerken arkanızdaki manevi güç size yetecektir. Lütfen sabırla bu yolu nihayete çıkarınız.
Devletin büyüklerine sesleniyorum; Muhassır medeniyetler seviyesine çıkmak 21.yy da bu topluma yetmez. Yeni hedefiniz bu medeniyetlerin önüne geçirmek olmalıdır. Sadece İhracat, vs. ekonomik gelişme ile bu hedefi yakalayamazsınız. Diğer ülkelerdekinden daha yüksek bir Anayasa hazırlatarak bu toplumu öncelikle ve acilen diğer toplumların önüne geçiriniz. Ancak böyle bir anayasa güvencesini hisseden halk Türk Devletini diğer medeni devletlerin önüne geçirecektir.
Saygılarımla,
Oktay İdris HUN
Osman bey memurlar.net isimli bir sitede sizin tarafından yapıldığı iddaa edilen bir demeç ile karşılaştım ve açıkça konuşmak gerekirse çok şaşırdım.Demeçte aynen şunlar yazıyordu: (Laikliğin olduğu bir ülkede diyanet olmaz, diyanete hiç kimsenin ihtiyacı yok. Herkes kendi inancını çok özgür bir şekilde kendi kurduğu toplum içerisinde yaşayabilir. Bir devlet memurunun dininin ne olduğunu öğrenme dönemi geçti artık).Burdan anladığım kadarıyla siz diyorsunuz ki, diyanet kaldırılsın ve her mezhep kendi tarikatına uygun yolda ilerlesin.Biz yakın tarihimizde Irak’ta, İran’da ve bunun gibi dünyanın bir çok yerinde yaşanan mezhep savaşlarını siz daha iyi biliyorsunuzdur.Kanımca bu yaşananların sebebi herkesin kendi inanışına göre farklı yaşayış şekline bürünmesidir.Tamam bu özgürlükler çerçevesinde doğal olabilir fakat, bunun bir yönetim birimi altında kesinlikle olması gerektiği kanaatindeyim, keza sizin söylediğiniz gibi Diyanet İşlerini Başkanlığının kaldırılması ülkeyi inanılmaz kaoslara sürekler.
Sayın Osman CAN
Hakimler Savcılar Kanununda Değişiklik Yapılması Hakında Kanun Değişikliği Önerinizi sitenizden okudum. Bu öneriye hakimlik sınavlarına girebilme sınırının 35 Yaşa çekilmesine olanak verecek bir maddede eklenmesini rica ediyorum sizden. Malumunuz üzre, AB ve diğer gelişmiş ülkelerde 22 yaşında kimseyi hakim yapmıyorlar.. Milletvekili Başbakan Cumhurbaşkanı olmak için yaş sınırlaması bulunmazken neden Hakimlik için Anayasaya aykırı böyle bir sınırlama var.
Sayın Milletvekilleri; AHMET İYİMAYA, Sayın ABDULLAH ÇALIŞKAN, Sayın MİKAİL ASLAN başta olmak üzere bir çok AK Parti Milletvekili ve Sayın Bakan MEHMET ALİ ŞAHİN (ADALET BAKANLIĞI YAPTIĞI DÖNEMDE) konunun takipçisi olduklarını ve ivedilikle yürürlüğe girmesi gereken bir uygulama olduğunu beyan etmişler ama ne yazık ki bugüne kadar herhangi bir düzenlemeye ( yoğun ülke gündemi nedeniyle) gidilememiştir.
Yine Sayın Vekil Mehmet ŞANDIR ve Sayın Vekil Hakkı Süha OKAY muhalefet olarak, bu konuya tam destek verdiklerini defalarca beyan etmişler, Sayın Şandır bu konuyla ilgili Soru Önergesi vermiş, Sayın Bakan Mehmet Ali ŞAHİN‘le görüşmeler yapılmış, Bakanımızda Yaş sınırın 35’e yükseltilmesine destek olacağını beyan etmiştir.
Yaş sınırı nedeniyle mağdur olan bir arkadaşımız Sayın Başbakanımıza konuyu izah edebilme fırsatını bulmuş, Sayın Başbakanımız konuya çok olumlu yaklaşmış gereğini yapacağını beyan etmiş, akabinde Başbakanlık Özel Kalem Müdürü arkadaşımızla temasa geçip gerekli ayrıntıları talep etmiş olmasına rağmen ülke gündemi farklı konulara endeklendiğinden herhangi bir gelişme sağlanamamıştır.
SADECE SINAVA GİREBİLME HAKKI talep eden ben ve benim gibi binlerce yaş mağduru var.. Umarım bu konuda hassasiyet gösterir, ve bizim sessiz çığlığımızı herkesin duymasını sağlarsınız.
Teşekkürler.
Osman bey… Avukatlıktan hakimliğe geçiş sınavı şu ana kadar ülkemizde bir kere yapılmış olup bir daha bu sınav açılmadı. Bu konuda kamu oyunda ciddi beklentiler varken bakanlıktan tatmin edici bir açıklama gelmemiştir. Bu konuya ilişkin bir bilginiz var mı ve bu konuda bizi aydınlatırsanız sevinirim.
Ödeme güçlüğüne düştüğü için çekini ödeyemeyenlerin başına neler geliyor biliyor musunuz?
Mahkemeler çek tutarı kadar adli para cezası veriyorlar ve bu ceza ödenmezse günlüğü 100 TL’ndan kati hapis cezasına dönüşüyor.
Eğer cezayı öderseniz, PARA DEVLETİN KASASINA GİRİYOR, ALACAKLIYA ÖDENMİYOR ! Borcunuz aynen devam ediyor.
Borçlunun parası olsa zaten borcunu öder.
Parası yoksa çalışarak ödemesi lazım.
Ama ödeyemediği için hapse girerse, nasıl çalışacak da borcunu ödeyecek ?
Bazıları çeklerini ödeyemeyenleri bilmeden, peşinen “üçkağıtçı, dolandırıcı” olarak nitelendiriyorlar. Halbuki çeki veren kişinin dolandırma maksadı olsa çeki kendisi imzalamaz, yanındaki çaycısına imzalatır; dolandırıcı olanlar zaten kılıfını peşinen hazırlamış olduklarından sıkıntısızca hayatlarına devam ediyorlar.
Tek çözüm adli para cezasının kaldırılması ya da idari para cezasına çevrilmesidir. Borcun affedilmesini kimsenin talep ettiği yok.
Zaten Yargıtay Başkanı Hasan Gerçeker’in görüşü de aynen böyle. Çek kanununu yapan Prof. İzzet Özgenç de kanunda eksik/hata olduğunu kabul ediyor. Üstelik bu kanun Anayasaya’da aykırı-Anayasa Mahkemesi Başkanı Haşim Kılıç da bu konuda açıklama yaptı. (Anayasaya göre ” Hiç kimse, yalnızca sözleşmeden doğan bir yükümlülüğü yerine getirememesinden dolayı özgürlüğünden alıkonulamaz.”).
Şu anda Yargıtay’da bekleyen 100,000 karşılıksız çek davası var. Mahkemelerde görüşülen (ve daha sonra Yargıtay’da temyiz edilecek) yaklaşık 1,400,000 dosya daha var. Yargıtay “Kanunu değiştirin, bizi bu yükten kurtarın” diyor ama Hükümet – Yargı arasında “istinaf mahkemeleri açılsın, açılmasın” ve “Yargıtay’a yeni Daire eklensin, eklenmesin” diye süregiden tartışmadan dolayı hiçbir şey yapılamadı. Halbuki, CHP’nin bile çek kanununu değiştirme yönündeki kanun tasarısı TBMM Adalet Komisyonu’nda beklemekte.
Bu konuyu ele alarak kamuoyunda tartışılmasının sağlanmasını rica ediyorum. Aşağıda bu konuda kurulmuş bulunan bazı internet sitelerinin linklerini bulabilirsiniz, bu linklerdeki haberleri incelerseniz insanların ne kadar çaresiz ve mağdur olduklarını bizzat müşahade edebileceksiniz.
Saygılarımla,
Mehmet Ali Öztürk
http://www.cekmagduru.com
http://www.cekmagdurlari.com
http://www.karsiliksizcek.net
http://www.karsiliksizcek.wordpress.com
http://www.cekmagduru.blogspot.com
http://www.karsiliksiz-cek.blogspot.com
hocam ben istanbul üniversitesi hukuk fakültesi birinci sınıf öğrencisiyim. anayasa hukuku kürsümüze atandığınız kesin midir? haberlerde görünce çok sevindiğimi belirtmek istedim.
KİMSENİN ADAMI FALAN DEĞİL. Bilimin adamı. Tertemiz bir dimağ. Modern bile değil; en faydalıyı, en adaletliyi en ileri kabul eden bir değişimci. Erdemli ve güzel olana doğru sürekli bir değişim taraftarı.